+30. 2310 229329

Θεραπεία Ευρυαγγειών

Οι ευρυαγγείες είναι διατεταμένες φλέβες του δέρματος και μπορεί να προκαλέσουν πολύ ήπια τοπικά συμπτώματα όπως αίσθημα καύσου ή κνησμό. Έντονα συμπτώματα/ενοχλήσεις πρέπει να διερευνηθούν εκτενέστερα και να μην αποδοθούν στην παρουσία των ευρυαγγειών.

Οι ευρυαγγείες δεν είναι επικίνδυνες για τον οργανισμό και θεωρούνται/αντιμετοπίζονται ως αισθητικό πρόβλημα.

Η σκληροθεραπεία είναι η συστηματική εξάλειψη των ενδοδερμικών κι υποδοριών φλεβών που ανεπαρκούν με έγχυση σκληρυντικών ουσιών. Οι διάφορες σκληριντικές ουσίες προκαλούν βλάβη στο ενδοθήλιο των φλεβών και στην πλειονότητα των περιπτώσεων, μετατρέπουν την φλέβα σε ινώδη χορδή.

Η σκληροθεραπεία μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις φλέβες από τις πιο μικρές σε διάμετρο μέχρι τις πιο μεγάλες. Με την μέθοδο αυτή μπορούν να αντιμετωπιστούν οι ευρυαγγείες, οι κιρσοί, κιρσοί που υποτροπίασαν μετά από χειρουργείο ή και φλεβική ανεπάρκεια που προκαλεί φλεβικό έλκος.

Σε σκληροθεραπεία μπορούν να υποβληθούν όλοι με την προϋπόθεσηότι δεν πάσχουν από οξεία πάθηση ή σοβαρες συστηματικές ασθένειες, δεν έχουν γνωστή αλλεργία στις ουσίες που χρησιμοποιούνται ή δεν είναι μόνιμα κατακεκλιμένοι. Επίσης εξαιρούνται οι γυναίκες κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και της γαλουχίας, ασθενείς με θρομβοεμβολική νόσο, με περιφερική αρτηριοπάθεια ή φλεγμονή στην υπο θεραπεία περιοχή.

Οι συνεδρίες μπορούν να γίνουν στο χώρο του ιατρείου και δεν απαιτείται η εισαγωγή σε νοσοκομείο ή κλινική. Ο/η ασθενής ξαπλώνει άνετα και η περιοχή όπου θα εφαρμοστεί η θεραπεία αποστειρώνεται. Με πάρα πολύ λεπτή βελόνα γίνεται παρακέντηση των φλεβών και ακολουθεί έγχυση της σκληρυντικής ουσίας.

Ο πόνος είναι υποκειμενικό αίσθημα και διαφέρει σε κάθε άτομο. Συνήθως γίνεται αισθητός ο πόνος από το τσίμπημα της πολύ λεπτής βελόνας που παρομοιάζεται με τον πόνο της αφαίρεσης φρυδιών και είναι στιγμιαίος. Ήπια ενόχληση μπορεί να γίνει αισθητή κατά την διάρκεια της έγχυσης της σκληρυντικής ουσίας. Η πολιδοκανόλη είναι από μόνη της ήπιο αναισθητικό φάρμακο και θεωρείται ίσως η πιο ανώδυνη ουσία της κατηγορίας αυτής.

Μετά την συνεδρία θα σας ζητηθεί από το γιατρό να φορέσετε κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης ή μπορεί αρχικά να τοποθετηθεί ελαστικός επίδεσμος που θα χρειαστεί να παραμείνει για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ανάλογα με το μέγεθος των φλεβών που υποβλήθηκαν σε θεραπεία. Αμέσως μετά τη συνεδρία επιβάλλεται να περπατήσετε για 20 λεπτά τουλάχιστον. Το μπάνιο δεν απαγορεύεται αλλά χρησιμοποιήστε χλιαρό νερό και αποφύγετε τα θερμά λουτρά ή τη σάουνα την πρώτη εβδομάδα. Επίσης πρέπει να αποφεύγεται η έκθεση στην ηλιακή και στην υπεριώδη ακτινοβολία για δυο εβδομάδες. Η σωματική άσκηση και οι καθημερινές δραστηριότητες επιτρέπονται άμεσα μετά την συνεδρία ενώ η έντονη σωματική άσκηση επιτρέπεται μετά από μια εβδομάδα.

Πρέπει να μεσολαβεί διάστημα τουλάχιστον 4 εβδομάδων μεταξύ των συνεδριών σε μια συγκεκριμένη περιοχή ώστε να έχουμε την δυνατότητα να εκτιμήσουμε σωστά το αποτέλεσμα. Στα μεσοδιαστήματα μπορούμε να εφαρμόζουμε θεραπείες σε άλλες περιοχές.

Ο αριθμός των συνεδριών που απαιτούνται εξαρτάται από την έκταση της βλάβης που θέλουμε να διορθώσουμε, το μέγεθος των φλεβών, από τη ανταπόκριση του κάθε ατόμου στη θεραπεία, καθώς και από το επίπεδο του αισθητικού αποτελέσματος που θέλουμε να επιτύχουμε.

Οι φλέβες που υποβλήθηκαν σε θεραπεία κατά κανόνα εξαφανίζονται για πάντα σε πολύ μεγάλο ποσοστό (περίπου 80-90%). Είναι πολύ πιθανό με την πάροδο του χρόνου να εμφανιστούν καινούργιες φλέβες στην ίδια περιοχή καθώς και σε άλλες περιοχές.

Η πιο συχνή παρενέργεια από την σκληροθεραπεία είναι η τοπική ερυθρότητα και ένα τοπικό οίδημα στην περιοχή της ενέσεως, που ενδεχομένως να συνοδεύεται και από ήπιο αίσθημα κνησμού. Τα συγκεκριμένα συμπτώματα υποχωρούν από μόνα τους σε σύντομο χρονικό διάστημα (συνήθως μετά από λίγες ώρες). Αρκετά συχνή μπορεί να είναι και η εμφάνιση εκχύμωσης (μελανιάς) ή και η καφέ απόχρωση (μελάχρωση) του δέρματος κατά την διαδρομή της φλέβας που υποβλήθηκε σε θεραπεία. Η μελάχρωση υποχωρεί συνήθως από μόνη της σε χρονικό διάστημα που κυμαίνεται από λίγες ημέρες ή και μήνες. Σωστό είναι να αποφεύγουμε την έκθεση στον ήλιο μέχρι να υποχωρήσει. Σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις (περίπου 1%) ενδέχεται να επιμείνει για περισσότερο από χρόνο ή να μην υποχωρήσει ποτέ τελείως. Η πολιδοκανόλη θεωρείται από τις ασφαλέστερες ουσίες και περιστατικά σοβαρών αλλεργικών αντιδράσεων είναι εξαιρετικά σπάνια. Άλλες παρενέργειες της σκληροθεραπείας θεωρούνται πάρα πολύ σπάνιες αλλά επικοινωνήστε με το γιατρό σας αν: παρατηρήσετε την δημιουργία έλκους (πληγής) ή πρηστούν απότομα τα πόδια σας.

Για την λύση και  οριστική απαλλαγή από τα χρόνια προβλήματα των ευρυαγγειών και κιρσών, χρησιμοποιείται η συνδυαστική εφαρμογή ιατρικών LASER και ενέσιμων θεραπειών.

Το ιατρικό LASER ND - Yag 1064nm εξαλείφει με μεγάλη αποτελεσματικότητα το μεγαλύτερο μέρος των ευρυαγγειών και αιμαγγειωμάτων προσώπου και κάτω άκρων.

Το επίσης ιατρικό LASER diolite 532nm (lridex) διακρίνεται για την αποτελεσματικότητα του έναντι των ερυθρών ευρυαγγειών και επιφανειακών αιμαγγειαμάτων.

Η μέθοδος της σκληροθεραπείας αντιμετωπίζει τις μεγαλύτερης διαμέτρου ευρυαγγείες και κιρσούς (>4mm).

Με αυτό τον συνδυασμό θεραπειών, αντιμετωπίζεται απόλυτα κάθε είδους περιστατικό ευρυαγγειών και κιρσων.